Information från Google
Tekniska problem som kan ha påverkat export av data från Classroom
Google har nyligen skickat ut information om ett tekniskt problem som kan ha påverkat exporten av data från Classroom. En sådan export kan ha blivit ofullständig och är spårad till 7 maj 2019 och framåt.
Det är endast användare som själva initierat en sådan export av data som i så fall kan ha påverkats.
De tekniska problemen har åtgärdats och skulle någon av era användare ha påverkats kan ni kontakta Google (enligt länken nedan) innan kl 21.00 den 9 november 2019 för att få hjälp att försöka återskapa den exporterade datan. Ange ärendenummer 142499573.
Länk till Google support hittar du här.
Vi skickar även med en länk om att ladda ner sin data från Google, läs mer här.
Nedan bifogas delar av den information Google skickat ut om ni av någon anledning inte fått den.
Google Customer Alert
Dear G Suite Administrator,
We are writing to inform you of technical issue(s) impacting Google Classroom ‘Download your data’ events initiated by individual user(s) in your domain. Due to this issue(s), if the user(s) initiated a data export, they may not have received complete data as part of their export.
The(se) issue(s) have been fully resolved. We recommend that user(s) download their data again.
If the affected user(s) in your domain deleted any of these Classroom data affected by the issue(s) above on or after May 7, 2019 and would like to export that data, we can attempt to recover it on their behalf, to the extent we can do so accurately. If you would like us to attempt to recover the data, please contact Google Support by November 9, 2019 at noon (PST) and provide reference number 142499573 with your request.
We appreciate your patience and apologize for any inconvenience this may have caused.
Sincerely,
The G Suite Team